Wikia

Axel is een personage en overlevende van de zombie uitbraak in The Walking Dead van AMC. Hij behoorde tot de groep gevangenen die 10 maanden zaten ondergedoken in de kantine van de gevangenis. Hij werd geïntroduceerd in seizoen 3 in "Seed".

Persoonlijkheid Edit

Hoewel Axel een gevangene was is hij geen slechte man. Hij werd veroordeeld voor een gewapende overval maar hij was voornamelijk van de drugs. Hij wilt graag in de groep van Rick worden opgenomen maar doet op sommige momenten te hard zijn best. Uiteindelijk wordt hij geaccepteerd en vecht mee met de groep tegen vijanden.

Voor de zombie uitbraak Edit

Veel is er niet bekend over Axel voor de uitbraak. Hij zat in de gevangenis voor een gewapende overval (al was het pistool een waterpistool). De politie vond hem in het huis van zijn broer met het waterpistool. De politie dacht dat niemand zo stom kon zijn en deed een huiszoeking. Daar vonden ze een echt pistool van zijn broer die voldeed aan de beschrijving en zo ging Axel de gevangenis in.

Na de zombie uitbraak Edit

Axel heeft samen met Oscar, Big Tiny, Andrew en Thomas 10 maanden opgesloten gezeten in de kantine van de gevangenis zonder te weten wat er buiten de muren aan de hand is. Nadat Rick en de anderen de kantine binnenvallen probeert hij aansluiting te vinden bij de groep van Rick. Langzaamaan wordt hij geaccepteerd en begint een band te krijgen met Carol. Uiteindelijk wordt hij doodgeschoten door de Gouverneur.  

Around Wikia's network

Random Wiki